Semenjak anak-anak Anis dah besar, macam-macam yang diaorag minta, lebih-lebih lagi mainan..pantang jumpa kedai mainan ke, kat shopping compleks ke, tak dpat beli, tengok pun jadilah..baik si abang mahu pun si adik.. apatah lagi kalau bab2 makan ni..memang cerewet, yang si abang tak boleh mkn makanan yang pedas2, tp si adik bolehlah mkn pedas2 sikit..bila time masak tu terpaksa masak yang pedas dan yang kurang pedas..kekadang tu, rasa geram juga..okeylah sekarang Anis pun tak nak buang masa anda semua untuk baca celoteh Anis panjang2..dekat sini Anis nak kongsi satu resepi yang menjadi makana kegemaran kami sekeluarga iaitu sosej bersalut roti..


Bahan-bahannya:

sosej ayam 6 ketul (kalau ramai boleh di tambahkan lagi)
roti gardenia atau sebarang roti 6 keping
keju chedar 6 keping
telur 2 biji di pukul
bread crumb secukupnya

Cara membuatnya:
Leperkan roti  letakkan  keju, sosej di atas roti gulungkan kemudian celupkan ke dalam telur yang telah dipukul tadi kemudian salutkan dengan bread crumb..goreng hingga kuning.sedia di hidangkan..^___^senang tak? selamat mencuba k..cayang semua..
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
jika anda memerlukan khidmat tenaga pengajar untuk KMK (KIK) atau ceramah tentang KMK sila hubungi En. Roslan di email: kendiemas200559@gmail.com.